Jak se Češi staví k praní prádla

Praní
Jakou péči svému oblečení věnujeme a jak se obecně stavíme k praní prádla v porovnání s ostatními národy? Na tyto a další otázky hledal odpovědi průzkum, který v několika evropských zemích realizovala společnosti Whirlpool. Jak dopadli Češi v tomto výzkumu? 
 
 
Aby lépe pochopila vztah lidí k oblečení a jeho praní, tak společnost Whirlpool realizovala studii v 5 evropských zemí – Francii, Polsku, Belgii, Itálii a České republice. Jaké byly výsledky tohoto výzkumu?
 

Jak jsme my Češi dopadli?

 
Šatník je naší nedílnou součástí a máme k němu někdy opravdu velmi silný vztah. S každým kouskem oblečení je v našich myslích spojen příběh, který vypovídá druhým něco o nás samotných.
 
Zajímavé je srovnání mezi jednotlivými zeměmi, pokud jde o oblíbenost konkrétního kousku oblečení. Pro Francouze a Belgičany jsou nejdůležitějším typem oděvu džíny. Italové nedají dopustit na měkké teplé svetry, které dostali jako dárek od někoho milého. Muži i ženy v Polsku dbají více na praktičnost, a proto mezi jejich oblíbené kousky oblečení patří praktické kalhoty, za nimiž následují nadčasové modré džíny. A Češi?  Češi s oblibou vyjadřují svoji osobnost tričkem, na kterém oceňují především všestrannost, pohodlí a absenci zbytečných ozdob. 
 
 
Češi v případě nejoblíbenějších kusů upřednostňují využití pračky před ručním praním. Evropané dnes v pračkách perou plných 89 % svých oděvů.  Výjimkou jsou jen některé choulostivé kusy oděvů (vlněné svetry, výrobky z hedvábí či luxusní dámské prádlo). 80 % respondentů navíc uvádí, že praní prádla již nepovažuje za obtěžující činnost. Plných 73 % dotazovaných je ochotno zaplatit vyšší cenu za kvalitnější pračku, která zajistí jejich oděvům lepší péči. 
 
Celkem 81 % dotázaných chce investovat vyšší částku do pračky nejlepší energetické třídy. V meziročním srovnání došlo k navýšení prodejů praček v energetické třídě A+++ na přibližně dvojnásobek, u A++ pak z 19 % na 24 %.  Ostatní energetické třídy přitom zaznamenaly pokles prodeje.  Čeští  spotřebitelé se snaží vyhýbat nadměrnému dávkování pracích prostředků. 
 
Na rozdíl od většiny Evropanů, kteří prostřednictvím oblečení prožívají emoce spojené s první láskou, se Češi upínají spíše k rodinným vzpomínkám. Často si také vytvářejí citová pouta k oděvům, které kdysi patřily jejich příbuzným a předávaly se z generace na generaci. Tyto kousky uchovávají s láskou a péčí – a také je perou v pračce. Češi v pračkách perou 91 % svých oděvů. Toto je více než činí celoevropský průměr. Starost o oblečení a jeho praní hraničí až s posedlostí: Češi jsou podle průzkumu nejzkušenějšími odborníky na odstraňování nečistot a skvrn. Celkem 66 % českých respondentů považuje hloubkové a důkladné praní za nezbytnost pro předcházení alergiím. 45 %  Čechů v případě potřeby spustí celý prací cyklus jen kvůli jedinému kousku prádla, jen aby své choulostivé oděvy uchránilo. 
Kromě zaníceného odstraňování skvrn mají Češi tendenci sledovat praní svého oblíbeného oblečení krok za krokem. 60 % dotázaných pravidelně kontroluje pračku během pracího cyklu a 84 % raději během praní neopouští domácnost. 
 
Že je pro důkladné vyprání prádla nezbytné zvolit ten správný prací prostředek, se domnívá 80 % Čechů (evropský průměr je pouze 61 %). Konkrétně 38 % Čechů používá ekologické prací prostředky a 60 % snížilo teplotu praní. 
 

 

 
Uložit
Nastavení cookies
Používáme cookies, abychom vám zajistili co nejlepší zážitek z našich webových stránek. Pokud odmítnete používání souborů cookie, tento web nemusí fungovat podle očekávání.
Povolit vše
Zamítnout vše
Funkční
Nástroje používané k tomu, aby vám při procházení webu poskytovaly více funkcí, může to zahrnovat sdílení na sociálních sítích.
AddThis
Souhlasím
Odmítnout